Met een direct mail stuur je geadresseerde post direct naar jouw potentiële klanten. Een direct mail is ideaal om speciale aanbiedingen bij de juiste persoon onder de aandacht te brengen. Deze fysieke reclame biedt je de garantie dat de ontvanger de inhoud hoogstpersoonlijk te zien krijgt. Iets dat bij email marketing zeker geen garantie is.
Een direct mail wil je uiteraard adresseren aan een groep (potentiële) klanten. Je zorgt zelf dat je beschikt over de juiste adressen. Vervolgens bepaal je wat er aan drukwerk verstuurt moet worden naar de geadresseerde. De inhoud bestaat meestal uit een gepersonaliseerde brief en extra informatie in de vorm van een folder of brochure. Uiteraard drukken we ook de envelop!
De brief kunnen we personaliseren met de gegevens uit je adreslijst. Zo kun je elke brief persoonlijk richten aan de ontvanger. We drukken de naam van de geadresseerde automatisch op een vaste plek in de brief in hetzelfde lettertype als de inhoud van de brief. De naam lezen we uit een spreadsheet dat je bij ons aanlevert.
Je levert bij ons een spreadsheet aan met de adressen van de ontvangers van je direct mail. De spreadsheet is opgebouwd in meerdere kolommen die de juiste informatie bevatten. Zo maak je bijvoorbeeld voor elke adresregel een aparte kolom (naam, straat, postcode, plaats).
De adressen kunnen we op verschillende manieren aanbrengen:
Het verzenden van een direct mail kan via verschillende verzendmaatschappijen. Deze kun je zelf uitkiezen. Uiteraard kunnen wij ook de onderhandeling voor je doen. In de meeste gevallen krijgen wij een voordelige prijs omdat we veel direct mails met onze verzendpartners versturen. De prijs van de verzending is afhankelijk van het aantal poststukken, het gewicht van het poststuk en de regios of landen voor de verzending.
Om direct mails te kunnen verwerken hebben we een spreadsheet met data nodig. Deze data bevat persoonsgegevens zoals namen en adressen van de ontvangers van je direct mail. Voordat we de data van je ontvangen, tekenen we een verwerkingsovereenkomst volgens de AVG richtlijnen zodat wij de data die je bij ons aanlevert mogen verwerken. Deze data wordt dus alleen gebruikt voor het adresseren van de direct mail. Hierna worden de datasheets verwijderd. Drukbedrijf wordt nooit eigenaar van aangeleverde data en zal deze alleen verwerken ten behoeve van de direct mail. Daarnaast wordt de data ook niet door ons bewerkt. Zorg er dus voor dat de spreadsheets goed worden aangeleverd.
Wil je meer weten over direct mails of het aanleveren van spreadsheets met adressen? Neem contact met ons over de mogelijkheden.
Joris
helpt je graag!
Bel 020 - 348 48 72
Offerte aanvragen Stuur mij een mailtjeGebaseerd op 2623 Reviews
Joris
helpt je graag!
Bel 020 - 348 48 72
Offerte aanvragen Stuur mij een mailtjeGebaseerd op 2623 Reviews